Centrum voor Jeugd en Gezin
Over ons | Klachtenregeling

Klachtenregeling

Heb je een klacht over het Centrum voor Jeugd en Gezin? Dan kun je contact met ons opnemen. Er zijn verschillende mogelijkheden. Misschien heb je een klacht over onze werkwijze of bijvoorbeeld een medewerker. Of je bent niet tevreden over het delen van informatie via Jeugdmatch. Bij wie je moet zijn, hangt af van wat je klacht is.

Klacht over een zorgaanbieder

  • Medewerkers van het Centrum voor Jeugd en Gezin, zoals jeugdverpleegkundigen, jeugdartsen of pedagogen, zijn in dienst bij verschillende organisaties. Heb je een klacht over de zorg, dan kun je terecht bij deze organisaties zelf. Voor de jeugdgezondheidszorg is dat bijvoorbeeld de GGD Hollands Midden
  • De meeste organisaties hebben een duidelijke aanpak van klachten. De eerste stap is vaak een gesprek om te kijken of je het met elkaar eens kunt worden. Het kan zijn dat in het gesprek de klacht niet voldoende is afgehandeld. Dan kom je meestal terecht bij de direct leidinggevende van de persoon met wie je het eerste gesprek voerde.
  • Met klachten kun je ook terecht bij de onafhankelijke vertrouwenspersoon van het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ). De vertrouwenspersonen van het AKJ zijn niet in dienst van een zorgaanbieder of de gemeente. De vertrouwenspersoon biedt gratis informatie, advies en ondersteuning.

Klacht over Jeugdmatch

Klacht over de website

Een klacht over de informatie op deze website kun je melden via redactie@cjghm.nl. De manier van afhandeling hangt af van de inhoud van je klacht. De hoofdredacteur van de CJG-websites regelt de afhandeling op basis van de volgende klachtenreglementen:

Uitgelicht