Klachtenregeling
Heb je een klacht, dan kun je contact met ons opnemen. Er zijn verschillende mogelijkheden.
Klacht over een zorgaanbieder
- Bij klachten over de aanbieder van zorg kun je terecht bij deze aanbieder. De meeste aanbieders hebben een duidelijke procedure voor klachten. De eerste stap is meestal een gesprek waarin wordt gekeken of je het met elkaar eens kunt worden. Het kan zijn dat in het gesprek de klacht niet voldoende is afgehandeld. Dan kom je meestal terecht bij de direct leidinggevende van de persoon met wie je het eerste gesprek voerde.
- Met klachten kun je ook terecht bij de onafhankelijke vertrouwenspersoon van het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ). De vertrouwenspersonen van het AKJ zijn niet in dienst van een zorgaanbieder of de gemeente. De vertrouwenspersoon biedt gratis informatie, advies en ondersteuning.
Klacht over Jeugdmatch
- Lees op de pagina Jeugdmatch wat je kunt doen.
Klacht over de website
Een klacht over de informatie op deze website kun je melden via redactie@cjghm.nl. De manier van afhandeling hangt af van de inhoud van je klacht. De hoofdredacteur van de CJG-websites regelt de afhandeling op basis van de volgende klachtenreglementen:
- Klachten over de landelijke redactie geven we door aan Opvoedinformatie Nederland. Opvoedinformatie Nederland behandelt de klacht volgens hun klachtenregeling.
- Klachten over de regionale redactie behandelen we volgens de klachtenregeling Regionale Dienst Openbare Gezondheidszorg Hollands Midden.
- Klachten over het E-consult worden afgehandeld volgens het klachtenreglement van de organisatie die de vraag heeft beantwoord.
- Klachten over de manier waarop opmerkingen over de toegankelijkheid van de website zijn behandeld, handelen wij af via het Klachtenformulier toegankelijkheid.
- Klachten over de lokale redactie en de beleidsvoering worden afgehandeld volgens het klachtenreglement van de gemeente. Hierna staat de mogelijkheid open een klacht in te dienen bij de Nationale Ombudsman.